MOOCs are offering a new outlook on education. They've changed several traditional parameters: small has become Massive, closed has become Open, and offline has become Online. But the final …
The art of engagement design (previously known as gamification)
What's the difference between a boring tool or game, and an engaging one? For something to be engaging, it needs to be easily understandable, and appealing; it needs to provide various different …
Continue Reading about The art of engagement design (previously known as gamification) →
Ratkaisuni koulujen uudistamiseksi: Edukata
Olin johtavana muotoilijana 4-vuotisessa iTEC-hankkeessa, jossa meidän tutkimusryhmämme muotoilemia oppimisaktiviteetteja pilotoitiin yli 2600 oppilasryhmässä pitkin Eurooppaa. Nämä …
Continue Reading about Ratkaisuni koulujen uudistamiseksi: Edukata →
8 teesiä koodauksesta koulussa
Tieto- ja viestintätekniikka (TVT, ICT) ja koodaus tulevat suomalaisiin peruskouluihin. Aiheesta on jo julkaistu fiksuja kirjoituksia, joten tiivistän omat ajatukseni kahdeksaan teesiin. Lopussa kolme …
PBL vai magic circle? Pelillistäminen on korvien välissä
Pelillistäminen, gamification, on tämän vuoden hype-sana opetuksen ja myös henkilöstöhallinnon alueilla. Kirjoitin jo aiemmin ajatuksiani koulun pelillistämisestä kirjoituksessani Koulu on jo peli. …
Continue Reading about PBL vai magic circle? Pelillistäminen on korvien välissä →
Suomessakin keskusjohtoiseen opetukseen, opetusteknologia troijan hevosena?
OPH väläyttelee opettajien autonomia leikkaamista, koska opettajat eivät hyödynnä tarpeeksi tietotekniikkaa opetuksessaan. Kyseenalaistan tähän uhkaukseen johtaneita päätelmiä ja avaan peliteorian …
Continue Reading about Suomessakin keskusjohtoiseen opetukseen, opetusteknologia troijan hevosena? →